کد مطلب:173164 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:142

ناپاکی های یزید
یزید جوانی خودسر، شهوت پرست، بی باك، عیاش، خوش گذران و بی خرد بود.

او كه گرایش به مسیحیت تحریف شده داشت، دوران جوانی را نزد قبیله ی مادرش «بنی كلب» بود كه


پیش از اسلام دین مسیحی داشتند.

علاوه بر تأثیر پذیری از مسیحیت، خشونت بادیه و سختی طبیعت صحرا نیز با سرشت او درهم آمیخته بود. [1] .

وی، بر اثر هوس بازی بسیار، به صورت علنی، مقدسات اسلام را زیر پا می گذاشت و به خار شهوت پرستی، از هیچ فسادی فروگذار نبود.

یزید در رفتار با مردم، روش فرعون را در پیش گرفته بود، بلكه رفتار فرعون از او بهتر بود. [2] .

علاوه بر آن، تظاهر به فساد و شرب خمر علنی و برپایی بزم های اشرافی، تا جایی بود كه در مجالس عیاشی با وقاحت و صراحت تمام، به مقدسات اسلامی، چنین دهن كجی داشت:

یاران هم پیاله ی من!

برخیزید و به نغمه های مطربان خوش آواز گوش دهید و پیاله های شراب را پی در پی سر بكشید و بحث و مذاكره ی علمی و ادبی را كنار بگذارید.

نغمه های (هوس انگیز) ساز و آواز، مرا از شنیدن اذان و ندای الله اكبر بازمی دارد و من حاضرم حوران بهشتی را (كه نسیه است) با خم شراب (كه نقد است) عوض كنم! [3] .

دربارش مركز انواع فساد و گناه بود و آثار شوم فساد و بی بندباری و بی دینی در جامعه، تا اماكن مقدسی هم چون مكه و مدینه نیز گسترش یافته بود. [4] .

یزید كسی بود كه جانش در راه افرا در هوس بازی و شراب خواری تلف شد. [5] .


[1] به گواه تاريخ، يزيد گرايش خود را نسبت به مسيحيت كتمان نمي كند، بلكه علنا مي گفت: اگر شراب در دين احمد (پيامبر اسلام) حرام است، تو آن را بر دين مسيح بگير (و بياشام) تتمة المنتهي في وقايع ايام الخلفا، حاج شيخ عباس قمي، ص 43.

البته خوردن شراب در آيين واقعي مسيح عليه السلام، نظير آيين اسلام تحريف شده است. گرايش يزيد به مسيحيت، در حقيقت، به انحراف ها و بدآموزي ها ساختگي اي بود كه بعدها در اين آيين راه يافته بود. سيره ي پيشوايان، مهدي پيشوائي، ص 180.

[2] مروج الذهب، مسعودي، ج 3، ص 68.

[3] تذكرة الخواص، سبط ابن الجوزي، ص 291.

[4] مروج الذهب، مسعودي، ج 3، ص 67.

[5] مقتل الحسين، اخطب خوارزمي، ج 2، ص 183.